Przejdź do wersji zoptymalizowanej dla osób niewidzących i słabowidzących
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do menu górnego
Przejdź do treści głównej
Przejdź do menu lewego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do mapy serwisu
Przejdź do stopki

Urząd Gminy Kuryłówka 

Adres Adres:

Kuryłówka 527
37-303 Kuryłówka


Telefon Tel.:

17 2438010
17 7835532
17 2429203


fax Fax:

17 2426994


email E-mail:

sekretariat@kurylowka.pl


NIP NIP:

816-15-93-966


Konto Nr konta:

BS Leżajsk o. Kuryłówka
18918710112002000035480011


Strona główna

Uzyskanie zaświadczenia o stanie cywilnym

 

Uzyskanie zaświadczenia o stanie cywilnym

Potrzebujesz dokumentu, który potwierdzi twój stan cywilny? Zamiast kilku odpisów aktów stanu cywilnego, możesz dostać jeden dokument - zaświadczenie o stanie cywilnym. Możesz je wykorzystać, gdy będziesz załatwiać wiele różnych spraw, na przykład podatkowych, ubezpieczeniowych, socjalnych lub takich, które są potrzebne do uzyskania kredytu. Za granicą takiego zaświadczenia może od ciebie wymagać twój pracodawca albo na przykład instytucja socjalna lub inna. Pamiętaj, że zaświadczenie jest ważne 6 miesięcy!

Sposób załatwienia sprawy

Osoby uprawnione do złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia

Osoba, której dotyczy zaświadczenie.

Miejsce złożenia wniosku

Wniosek możesz złożyć w dowolnym urzędzie stanu cywilnego (USC).

Zaświadczenie możesz:

  • odebrać osobiście w USC, w którym złożono wniosek,
  • dostać listownie,
  • dostać w formie dokumentu elektronicznego.

Sposób odbioru zaświadczenia zaznacz we wniosku. 

Dół formularza

Opłata skarbowa

Opłata skarbowa wynosi 38 zł.

Termin załatwienia

O ile to możliwe, kierownik USC wyda ci zaświadczenie od razu. Akt, na podstawie którego wyda ten dokument, musi być w rejestrze stanu cywilnego. Jeśli go tam nie ma, musi zostać do niego przeniesiony. Wtedy zaświadczenie dostaniesz: 

  • do 7 dni roboczych od złożenia wniosku -  jeśli złożysz wniosek do USC, w którym jest twój akt stanu cywilnego w formie papierowej,
  • do 10 dni roboczych od złożenia wniosku - jeśli złożysz wniosek do USC, w którym nie ma twojego aktu stanu cywilnego w formie papierowej.

Jeśli kierownik USC odmówi ci wydania zaświadczenia o stanie cywilnym, dostaniesz decyzję administracyjną. Wtedy masz 14 dni, aby odwołać się od decyzji odmownej do wojewody, któremu podlega USC. Odwołanie złóż za pośrednictwem kierownika USC, który wydał decyzję.

Wymagane dokumenty

  • wniosek o zaświadczenie o stanie cywilnym - możesz go pobrać i wypełnić w domu albo wziąć z urzędu stanu cywilnego (USC). Wzór wniosku jest określony przez prawo,
  • dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) do okazania,
  • dowód opłaty skarbowej — możesz zapłacić w kasie urzędu albo przelewem na odpowiednie konto urzędu gminy.

Zwróć uwagę, że składając wniosek, składasz jednocześnie oświadczenie, że nie ma żadnych okoliczności, które mogą mieć wpływ na twój stan cywilny, a nie zostały one zgłoszone do USC. Przykładem może być sytuacja, w której ślub odbył się za granicą, a potem fakt ten nie został zgłoszony w polskim USC. Pamiętaj, że takie oświadczenie składasz pod rygorem odpowiedzialności za złożenie fałszywego oświadczenia. Oświadczenie zawiera pouczenie o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2224 ze zm.)

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2019

UG Kuryłówka
projekt i hosting: INTERmedi@ zarządzane przez: CMS - SPI
Zamknij pasek info24 Zatrzymaj pasek info24 Uruchom pasek info24
Wiadomości z Polski     |     Wiadomości ze Świata     |     Rozkład PKP     |     Rozkład PKS     |     Rozkład LOT     |     Kursy walut     |     Giełda     |     Lotto     |     Pogoda     |     
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.